Opstellen jaarrekening

U bent als ZZP’er wettelijk verplicht een goede administratie bij te houden en te bewaren. U moet daarbij denken aan het opmaken van de jaarrekening. De gegevens uit de jaarrekening gebruikt u bovendien voor uw aangifte inkomstenbelasting. De jaarrekening bestaat uit drie verschillende onderdelen:

  • een balans
  • een resultatenrekening of winst- en verliesrekening
  • een toelichting op beide

Een balans is een overzicht van uw bezittingen, uw schulden en uw eigen vermogen op een bepaald moment. Op een balans staat wat u bezit (activa, de linkerzijde van de balans), in de vorm van geld, goederen, enz. en hoe die gefinancierd zijn (passiva, de rechterzijde van de balans): met eigen vermogen of met vreemd vermogen (leningen). Anders gezegd: een balans is een momentopname van bezittingen en van de manier waarop deze zijn betaald.
Kortom, een hele klus waarbij goede financiële kennis vereist is. Vraag daarom nu meerdere offertes van boekhoudkantoren aan, die uw jaarrekening kunnen verzorgen. Vergelijk en bespaar!

Meld uw bedrijf vandaag nog aan en ontvang meerdere boekhoudoffertes! Vergroot uw omzet door hoge kwaliteit leads te ontvangen van potentiële klanten uit uw regio. U betaalt alleen de leads die u ontvangt en uw deelname is altijd opzegbaar. Schrijf uw bedrijf vandaag nog in en vergroot uw omzet.

U vult één formulier in en ontvangt snel meerdere gratis offertes op maat van boekhoudkantoren uit uw regio. Zo bespaart u tijd én geld.